Jdi na obsah Jdi na menu
 


005-Smysl života existuje!

19. 3. 2012

 

 

 

Smysl života existuje!

 

 

Do té doby jsem byla ponořena v úplném zoufalství z toho, že jsem nechápala smysl svého života a událostí, které se mi stávaly. To všechno mě — tehdy — uvrhalo do hluboké deprese.

Jediné, po čem jsem v těch letech toužila, byla láska! Láska — ve všech směrech!

Ale taková láska pořád z nějakého důvodu nepřicházela… Objevovaly se jenom její slabé náznaky. A život se stával čím dál smutnějším a žalostnějším. Nevěděla jsem, kvůli čemu vstávám každý den z postele, proč se učím, proč pracuji, kvůli čemu vůbec šlapu tuhle zem?!

Byla jsem ještě studentkou a zažívala jsem neustálá přetížení, stresy, nezdary, — začala jsem se tedy v slzách modlit k Bohu, aby si mě On vzal zpátky. Proč právě zpátky? A kam: zpátky? — to jsem sama nevěděla. Ale měla jsem pocit, že předtím, než jsem přišla do tohoto světa hutné hmoty, mi tam bylo dobře a příjemně. A tady je úplná temnota…

Byla jsem rodiči vychovaná v tradici pravoslaví, kde je Bůh Otec létající dědeček na obláčku, a věřila jsem, že se přece nemůže stát, že by mě On poslal do pekla jenom proto, že se cítím velice nešťastnou…

Vždyť se přece lidé nedělí jenom na «svaté» a «bezbožníky»! Prý, jedny — do ráje, druhé — do pekla. A co tedy s ostatními, kteří nejsou ani «svatí», ani «bezbožníci» nebo zločinci? Vždyť takových je většina! A pokud věříme, že člověk žije na Zemi jen jednou jedinkrát, kam se potom všichni po smrti těl podějí?! Za celou historii existence lidstva na Zemi, pokud uvažujeme, že každý den umírají milióny, — musí být prostor mezi rájem a peklem, který patrně existuje, už přeplněný!